Veel ondernemers kiezen een vorm van online adverteren, maar het is maar de vraag in hoeverre aandacht besteed wordt aan het kiezen van uw adverteerstrategie. Op dit vlak valt namelijk heel veel winst te behalen en dat is dan ook de reden waarom we in dit artikel uitleggen wat er mogelijk is op dit gebied. Deze blogpost gaat over retargeting. Veel mensen zullen zich afvragen: ‘Wat is dat’? Retargeting is een manier van adverteren waarbij mensen door middel van advertenties verleidt worden om terug te keren naar een website waar ze eerder geweest zijn. Dit is dus een hele doelgerichte manier van adverteren. Er zijn verschillende bedrijven die deze manier van adverteren enorm toegankelijk hebben gemaakt. In Nederland is retargeting met retargetingplatform Adcrowd het meest bekend en ook enorm gebruiksvriendelijk.

Voor wie is retargeting interessant?

Naar mijn mening is deze manier van adverteren niet alleen voor grote webshops geschikt, maar ook juist voor kleine bedrijven die haar sales wil verhogen. Daarnaast kan het ook heel erg gunstig zijn voor particulieren die een dienst aanbieden. Zo kunnen mensen door een advertentie meerdere malen te zien toch overgehaald worden om contact op te zoeken met degene die bepaalde diensten verleent.

Welke mogelijkheden zijn er bij retargeting?

Natuurlijk kun je het een en ander instellen bij retargeting. Zo kan je aangeven in welke regio je wil adverteren en dat kan met name handig zijn voor lokale ondernemingen zoals kapsalons. Daarnaast kun je ook adverteren op andere media dan websites. Sociale media (zoals Facebook) bieden immers ook ruimte aan voor retargeting advertenties. Het is aan u de keus waar u wil adverteren en hoe uw retargeting eruit moet gaan zien. De mogelijkheden zijn eindeloos en door te experimenteren, kunt u er vrij snel achter komen waar u het beste kunt adverteren. Ik raad Facebook retargeting aan voor bedrijven die jongeren als voornaamste doelgroep hebben.