Wanneer u als bedrijf gaat verhuizen kan dat voor veel stress zorgen. Wanneer begint u met de voorbereidingen, wat heeft u nodig, wanneer worden medewerkers op de hoogte gesteld? Kortom, voldoende vragen waar een antwoord voor nodig is. Voor het gemak hebben wij daarom 5 tips opgesteld zodat u met een gerust aan de grote verhuizing kunt beginnen.

  1. Start op tijd met de voorbereidingen
    Een succesvolle verhuizing begint met een goede voorbereiding. Hoe ver van tevoren u begint is ook deels afhankelijk van de grootte van uw bedrijf. Heeft u slechts een handjevol medewerkers, computers en papierwerk dan is 3 maanden voor aanvang ruim voldoende. Beschikt uw onderneming over een kleine 100.000 producten die van A naar B moeten worden verplaatst? Dan dient u toch minimaal een jaar voor aanvang te starten. Hele systemen moeten namelijk vooraf worden ingericht. Stel daarnaast ook het personeel tijdig op de hoogte van de veranderingen en probeer ze per afdeling zoveel mogelijk bij het proces te betrekken.
  2. Zorg voor geschikt verhuismateriaal
    Het grote gevaar van een verhuizing is dat er spullen zoekraken tijdens de oversteek. Zorg dus dat u beschikt over de juiste verhuismaterialen zoals stiften, verhuisdozen en labels. Wilt u zeker weten dat er geen spullen verdwijnen? Zorg dan dat er een systeem bestaat en communiceer dit systeem met de afdelingen. Zo kunt u er bijvoorbeeld voor kiezen om dozen en ruimtes te nummeren of te benoemen.
  3. Time de adreswijzigingen
    Punt 3 op de lijst van verhuistips is het tijdig wijzigen van adressen. Maak vooraf een overzicht van alle instanties die op de hoogte moeten worden gesteld. Denk hierbij aan de gemeentelijke basisadministratie, verzekeringen, klanten maar ook op de website. Noteer direct een link van de wijzigingspagina of de contactgegevens zodat, zodra het nodig is, de instanties kunnen worden benaderd.
  4. Huur desnoods extra opslagruimte
    Het kan voor komen dat u op een punt in de verhuizing staat dat bepaalde spullen tijdelijk moeten worden opgeslagen. Bedrijven als Extrabox self service zijn gespecialiseerd in het tijdelijk opslaan van de inboedel. Zulke partijen hebben vaak 24/7 bewaking, daardoor kunt u altijd met vertrouwen een opslagruimte huren zodat spullen veilig worden opgeslagen. Bovendien beschikken ze over verschillende formaten opslagruimte zodat u nooit te veel betaald.
  5. Overweeg professionals in te schakelen
    Een laptop, toetsenbord of beeldscherm verplaatsen is natuurlijk een peulenschil maar zodra er bureaus, tafels of stoelen moeten worden verhuist kan professionele hulp noodzakelijk zijn. Er bestaan voldoende regionale of landelijke verhuisbedrijven die u een handje kunnen helpen. Hierdoor worden eventuele fysieke ongemakken tot een minimum beperkt. Een professionele verhuizer weet bovendien precies hoe de inboedel het beste kan worden aangepakt.